Общи условия





ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ХОТЕЛСКО НАСТАНЯВАНЕ
 
  1. Общите условия се отнасят за всички резервации за хотел или програми със собствен транспорт.
  2. Цялата персонална информация, която се въвежда в резервационната система, се използва само и единствено за нуждите на резервацията. 
  3. Направената от Вас резервация е валидна само след получаване на ваучер на посочен от Вас email.
  4. След като бъде заплатена дадена резервация, тя е обвързваща. В сила влизат всички условия за промяна и анулация на резервацията. В случай, че туроператорът не получи пълната сума за направената резервация до 21 дни преди датата за настаняване, освен ако не е посочено друго, туроператорът има право да анулира резервацията без да дължи неустойки. Това е стандартният срок за заплащане на пълната сума по резервацията, но тъй като всеки хотел си има свои условия за сроковете на плащане, ще бъдете информирани с Проформа, относно крайният срок за плащане по Вашата резервация.
  5. Заплащането се извършва еднократно или разсрочено.
  6. Ако направите резервация "last minute" 20 или по-малко дни преди дата на настаняване, при наличие на свободни места, следва да заплатите изцяло сумата за резервация незабавно. 
  7. В случай, че клиентът не е извършил плащане или е нарушил сроковете за заплащане, туроператорът има право без съгласието на клиента, да анулира резервацията. В този случай туроператорът не носи отговорност пред клиента и не дължи обезщетения или неустойки.
  8. В случаи на възникване на обстоятелства, възпрепятстващи туроператора да изпълни заявените услуги в посочените срокове по независещи от туроператора причини, тя може без съгласието на клиентите, без да носи отговорност за това, да направи следните промени, които клиентът приема, че не представляват значителна промяна в някоя от клаузите на договора:
    • Да промени хотела, в който се настаняват клиентите с хотел от същата категория или по-висока, при същите условия на настаняване и при същия пансионат; В тези случаи туроператорът не носи отговорност пред клиента и не дължи обезщетение или неустойки.
    • Ако поради независеща от туроператора причини направена резервация бъде анулирана, туроператорът възстановява заплатената от клиента сума и не дължи допълнителни обезщетения за това.
  9. В случаите, в които резервацията е със статус "изчаква потвърждение", е необходимо допълнително потвърждение от страна на туроператора за наличието на свободни места. Клиентът се задължава да спази посочените в т. 5 и т. 6. срокове на плащане.
  10. Всяка анулация на конкретна резервация трябва да бъде направена в писмен вид. Задължително условие е съобщаването на номера на резервацията. Срокът за анулация е 21 дни преди датата на настаняване, ако не е посочено друго в офертата. При анулация клиентът заплаща на туроператора анулационна такса в размер на 50 лв. 
  11. За всяка втора промяна относно резервацията (период, хотел, изхранване или име на пътуващ), се удържа такса обслужване в размер на 50 лв.
  12. Всички специални изисквания към хотела се потвърждават от хотела на място, при възможност. Ако тези допълнителни предпочитания изискват допълнително плащане, то следва да бъде направено на място, при настаняването.
  13. Възрастовата граница при децата е различна за различните хотели, това е описано за всеки хотел, които се предлага от туроператора. За да ползвате отстъпките за деца е необходимо при резервацията да посочите възрастта на детето към датата на напускане на хотела. В случай, че информацията е некоректна, клиентът заплаща разликата до пълната стойност на резервацията.
  14. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите извън страната, е необходима нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с посочен телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и копие следва да се носят от туристите по време на пътуването. При неизпълнение на тези условия, туроператорът не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.
  15. Категорията на хотелите е определена според законодателните особености на съответната държава. Информацията за удобствата и услугите, които предлага всеки хотел, е осигурена от самите хотели към датата на включването им в резервационната система и туроператорът не носи отговорност при несъответстие с предварително обявената информация за тях.
  16. Туристът следва да има предвид, че настаняването в хотелите като правило е след 14 ч. Освобождаването на стаите, след последната нощувка е до 12 ч. В случай, че предвиждате да се настаните в избрания от Вас хотел късно вечерта (след 22 ч.), следва да се свържете с хотела и лично да предупредите на рецепцията. Всички обявени часове са в местно за дестинацията време.
  17. Туроператорът не носи отговорност за проблеми, свързани с настаняване на домашни любимци, в случай че не са уточнени в писмен вид в хода на резервацията.
  18. Туроператорът не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела.
  19. Туроператорът не носи отговорност за вреди, причинени от неизпълнение или неточно изпълнение на услугата, при непреодолима сила или събитие, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или нейните контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. 
  20. Туроператорът не носи отговорност при неправилно попълване на данните за резервация в сайта от страна на клиента. Неправилното попълване на името може да доведе до отказ на граничните власти да бъдете допуснати в съответната страна и отказ за настаняване.
  21. Туроператорът не носи отговорност, не обезщетява и не компенсира туристите, които са се отказали от ползването на услугата или на част от нея. Туроператорът не възмездява и не компенсира туристите за разходи извън заплатената услуга. 
  22. Туроператорът не носи отговорност пред туриста при неиздаване на виза, когато това се изисква. При представяне на редовни документи и отказ на виза на туриста, не се възстановяват внесените суми. При отказ на виза поради представяне на непълни, неточни и неверни документи, предишни провинения на туриста в съответната страна, неспазване на сроковете за представяне на документите, както и при неявяване на интервю в консулски служби, където това се изисква, услугата се анулира и се удържат предвидените неустойки, посочени в т.5 и т.6. или посочени в резервационната информация, към датата на направа на резервацията.
  23. Туроператорът не носи отговорност за действия на гранични и митнически служби, авиокомпании, автобусни и железопътни превозвачи и не обезщетява клиентите, независимо от това, че поради тези действия те са пропуснали част от услугата или дори цялата услуга.
  24. При нанесени щети на ползваните хотели, конкретният извършител или извършители поема/поемат материална отговорност за щетата, включително на място, когато това се изиска от потърпевшия. Туроператорът не поема разходи по тази процедура и не дължи компенсации и обезщетения, при евентуална промяна на графика и съдържанието на заявените услуги, включително и на туристи, които не са отговорни за щетата, но ползват услугата съвместно с отговорното за щетата лице.
  25. Туроператорът не поема разходи, свързани с консумацията на храни и напитки извън заплатения пансион, независимо дали те са поръчани или не от клиента. 
  26. При неточно изпълнение на услугата, КЛИЕНТЪТ се задължава да уведоми незабавно Туроператора. Уведомяването трябва да се направи в писмена или друга форма, включително чрез електронна поща или друго техническо средство, което дава възможност то да бъде възпроизведено.
  27. Клиентът има право в 14-дневен срок след ползване на услугата да направи рекламация относно предоставената услуга в писмена форма на email vayatravelbg@gmail.com. Клиентът има право на компенсация до размера на първата нощувка. За рекламации на услуги, избрани на място, туроператорът не носи отговорност. Рекламациите се разглеждат в срок до 14 (четиринадесет) дни след получаването им.
  28. В случай на възникване на съдебен спор, той се разрешава от Арбитражен съд - София.
  29. За неуредени и други въпроси се прилагат разпоредбите на Закона за туризма, Търговския закон и останалото действащо законодателство на Република България.
 
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЧИВКИ И ЕКСКУРЗИИ


1. УСЛОВИЯ ЗА ЗАПИСВАНЕ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ

1.1. За всички български граждани по програми, които включват страни извън ЕС – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването, ако не е посочено друго в съответната програма.
1.2. За български граждани над 18 г. по всички програми, които включват само страни членки на ЕС– валидна лична карта или валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3. За деца под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването.
1.3.1. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите, освен необходимия документ за самоличност, e необходима и нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия трябва да се носят по време на екскрзията. 
1.4. Европейска здравна карта (за програми в ЕС).
1.5. Виза – виж т.4.
1.5.1. В паспорта трябва да има минимум 2 празни страници за всяка визова услуга – полагане на виза и свободно място за поставяне на печати. По програми, включващи посещение на две държави с визов режим, са необходими минимум четири празни страници, без последната страница от паспорта.
1.6. Договор за организирано пътуване – сключва се в 2 екземпляра при записване за определена програма.
1.7. Ваучер за организирано пътуване (издава се от туристическия агент)
1.8. Застраховка – виж т. 9.
1.9. За самолетните програми се издава поименен самолетен билет. При пътуване със самолет е абсолютно задължително правилното изписване на латиница на имената на туристите (така, както са изписани в документа за самоличност, с който ще пътуват), както и предоставяне на всички други данни на туристите, които се изискват във връзка с пътуването. В случай че предоставената информация е невярна, неточна, непълна или не е подадена навреме, всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на възложителя. За целта потребителят следва да попълни цялата необходима информация точно и достоверно (име на латиница по паспорт или лична карта, в зависимост от документа, с който ще пътува, координати за контакт и др.). Туроператорът не носи отговорност, ако потребителят не може да ползва резервираните и платени услуги поради неправилно подадени данни.

При неизпълнение на по-горните условия туроператорът не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

2. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

2.1. Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно. 
2.2. Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията.
Агенцията си запазва правото да променя цената на екскурзията/ почивката след сключване на договор, но не по-късно от 21 дни преди датата на отпътуване при възникване на следните обстоятелства:
- промяна в цената на горивото, при която е калкулирана програмата
- промяна на летищните такси
- промяна в държавните такси, свързани с мерките за безопасност, включително и на летищата;
- промяна на пристанищни такси;
- промяна в данъчните ставки;
- промяна в обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването.
В тези случаи агенцията си запазва правото да поиска тези допълнителни разходи да бъдат платени от възложителя. Увеличението на цената на пакета, но не с повече от 5 %, вследствие на обективно посочени причини не може да бъде повод за отказ от страна на туриста.
2.3. Възстановяването на суми се извършва в срок до 14 дни след анулацията по начина, по който са платени.

3. ВИЗОВ РЕЖИМ И МЕДИЦИНСКИ ИЗИСКВАНИЯ

3.1. Визовият режим, в случай че е необходима виза, е посочен за всяка конкретна програма. Тази информация е валидна за лица с българско гражданство. Ако имате друго гражданство, често се налага да спазвате различни изисквания. Моля, осведомете се за тях в съответната консулска служба.
3.2. Съгласно разпоредбите и условията на консулските отдели, подаването на всички документи не гарантира издаването на виза, но е задължително условие за кандидатстване. Тяхно право е пряко или чрез агенцията да изискват допълнителни документи. Агенцията не носи отговорност при отказ на виза. При отказ на виза влизат в сила посочените условия за анулация за съответната екскурзия или почивка.
3.3. Агенцията не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програма, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване поради въвеждането на визов режим след сключване на договор възложителят заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно условията на договора.
3.4. Агенцията оказва съдействие в максимална степен в процеса на кандидатстване и получаване на виза при груповите екскурзии / почивки със самолет с изключение на случаите, в които е необходимо лично явяване и подаване на документи в съответните консулски служби.
3.5. В случаите, когато агенцията съдейства при подаване на документите за получаване на виза, е необходимо таксата за виза да се заплати в пълен размер при сключване на договора. При промяна в цената на таксата за виза агенцията си запазва правото да промени стойността на доплащането в съответната посока включително на вече заплатена виза.
3.6. В случай че за конкретно пътуване са приложими специфични медицински и здравни изисквания, те са посочени в конкретната програма. Ако изрично не е посочена информация – няма медицински и здравни изисквания, свързани с пътуването.
3.7. Граждани на други страни следва самостоятелно да проверят и изпълнят изискванията за паспортен и визов режим в съответните посолства. При неизпълнение на тези изисквания, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

4. ХОТЕЛИ

Туристите се настаняват в хотели категория от 2* до 5*, което е посочено конкретно за всяка програма. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, но се различава в отделните страни.
Туристът следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 12 ч. Ако пристигнете в хотела по-рано, е възможно Вашата стая все още да не е подготвена за настаняването Ви. Имайте предвид, че основното почистване изисква известно време. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
Посочените в програмите хотели могат да бъдат сменени с други от същата или по-висока категория, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на туриста.
4.1. Ако туристът пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително.
4.2. В хотелите е необходимо да се пази тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на минибар, телефон или платен видеоканал не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
4.3. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
4.4. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. Агенцията не носи отговорност за това.
4.5. При екскурзиите на база полупансион, вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите или в непосредствена близост до него.
4.6. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на закуска, обяд или вечеря се заплащат допълнително, освен ако изрично не е посочено, че са включени в цената. В някои заведения се предлагат напитки без клиентът да ги е поръчал, след което му се предоставя сметка.
4.7. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж се гарантира само след предварително заявяване, след допълнително заплащане и изрично потвърждение в писмен вид от страна на туроператора.
4.8. Стаи с изглед море / езеро / парк / градина / басейн се гарантират при наличие на такива единствено след предварително заплащане от клиента и потвърждение на туроператора.

5. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ

5.1 За самолетни програми
Когато резервирате самолетна екскурзия или почивка, нейното потвърждение ще съдържа подробности за полета, които обаче могат да претърпят промени. Агенцията не носи отговорност при промени на полетно разписание от страна на авиокомпанията, направени след извършена резервация. След настъпила промяна на полетното разписание агенцията е длъжна да Ви уведоми своевременно, като това не е основание за отказ от пътуване.
Възможни са закъснения на полети, както преди отпътуването, така и по пътя към началния пункт на програмата или обратното пътуване, по най-различни причини като лошо време, технически проблеми, промени в полетния график в последната минута, проблеми на безопасността или други. Всяка авиокомпания има различна политика при такива ситуации в зависимост от закъснението. Повечето раздават ваучери за храна и напитки, осигуряват настаняване за своите пътници при по-големи закъснения.
Трябва да се явите на летището за проверка поне 2 часа преди часа на полета, отбелязан на билета. При закъснение или анулиране на полет туристът следва незабавно да уведоми туроператора с цел запазване на максимален брой елементи от договорения пакет.
За всяка авиокомпания са в сила изисквания за максимално допустимо тегло на багажа, посочено във всяка програма. Подгответе багажа си в компактно състояние. В случай на промяна на максимално допустимото тегло на багажа за конкретна авиокомпания, агенцията ще Ви уведоми своевременно. Подобна промяна не може да бъде причина за отказ от пътуване.
5.2 За автобусни програми:
Автобусните програми се провеждат с комфортни туристически автобуси. Автобусите са лицензирани от Министерство на транспорта. В превозните средства не се разрешава пушене! В превозните средства не се разрешава хранене! Изисква се спазването на правила за хигиена и безопасност. По време на пътуването се правят почивки през интервал от 3-4 часа. Настаняването на турист в автобуса става по реда на записването, сключването на договорите, възможни са изключения за бременни жени, или семейства с малки деца. Разрешени 20 кг за багажника и 5 кг ръчен багаж. Подгответе багажа си в компактно състояние.


6. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ

Всички обявени часове са в местно време. Всички обявени времена на пристигане са ориентировъчни. Възможни са закъснения, породени от непреодолима сила, форсмажорни или независещи от нас обстоятелства – виж т. 7. В тези случаи агенцията не носи отговорност за неконсумирани услуги или загубено време.

7. ЗАСТРАХОВКА

7.1. Туроператорът е сключил застрахователен договор „Отговорност на туроператора” със „ЗД Евроинс” АД.

8. НЕПРЕОДОЛИМА СИЛА, ФОРСМАЖОРНИ ИЛИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА

По време на пътуването като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, събития, предпоставящи компрометиране на част от програмата във връзка с национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, технически проблем или авария с превозното средство непосредствено преди пътуване или по време на пътуването и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.

9. МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ

Екскурзиите / почивките се провеждат при определен минимум туристи, който е посочен към всяко предложение.
Агенцията си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата до 14 дни преди датата на отпътуване. В този случай агенцията възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване. При недостигане на минималния брой туристи за организираното пътуване, възложителят ще бъде уведомен в писмен вид най-късно до 14 дни преди посочената в договора дата за отпътуване.
Внесената сума ще бъде възстановена в пълен размер след представяне на всички издадени документи от офиса, където е записан туристът.

10. ПРОМЕНИ ПО ДОГОВОРА ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ, ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ

Всички промени и откази от пътуване се извършват писмено от възложителя на следния e-mail адрес: office@vayatravel.bg
Крайният срок, в който възложителят има право да се откаже от договора без да дължи неустойка и обезщетение за това, е три дена от дата, на която туристът е сключил договор само, в случай че не са издадени самолетни билети за пътуването или 24 часа за предложения “last minute”
Смяна на дата или направление в договора за организирано пътуване се считат за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки. Посочените условия са в сила за всички програми, освен ако в конкретната програма не е указано друго.
Агенцията си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи в сила влизат посочените неустойки.

11. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ

11.1. По време на пътуването – Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Агенцията си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител (полицай, митнически или граничен служител) то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. Агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията, е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
11.2. Закъснели туристи не се изчакват и на тях не се възстановяват услуги, които не са ползвани. Във всички случаи при отклонение от програмата и неявяване в определените от водач-екскурзовода часове, туристът е задължен да съобщи затова на посочените във ваучера телефонни номера.
В посочените в 10.2 случаи агенцията не носи отговорност за последствията и не възстановява средства за услугите, които не са ползвани.

12. ПРОМЕНИ В ЕКСКУРЗИИТЕ / ПОЧИВКИТЕ

Агенцията си запазва правото за промяна последователността на изпълнение на различните елементи на екскурзията / почивката. В редки случаи някои елементи от екскурзиите могат да бъдат различни от обявените по причина на лошо време, промяна в политическата ситуация или просто промяна в разписанието на полетите, автобусите, фериботите или влаковете.

13. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ

Агенцията носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
В случаи на промяна на времето на изпълнение или съдържанието на услуги, които се изпълняват от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им – самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, жп. билети, агенцията съдейства, за да се запази максимална част от туристическата програма. В подобни случаи взаимоотношенията с клиента се основават на конкретните условия, описани в превозните документи.
Агенцията не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата екскурзия, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
Агенцията не носи отговорност при забавяне поради независещи от нас обстоятелства и непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста, не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
Агенцията не носи отговорност: в случай на откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това, дали са запознати с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Агенцията не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
Агенцията не носи отговорност пред туриста, в случай че по време на пътуването неговото здравословно състояние се влоши и той се разболее, включително и в случай че това налага болнично лечение. Отговорността на агенцията се изразява в осигуряването на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ със съответния лимит за злополука, спасителни разходи и медицински разходи.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен или устен вид екскурзовода / представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да я документира, като изрично укаже датата на предявяването ѝ. Получилите рекламацията се стремят да решат възникналия проблем на място.
В случай че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самата екскурзия, туристът има право в 14-дневен срок след установяване на несъответствието да предяви рекламация.
Рекламациите се разглеждат в срок до 30 (тридесет) дни след получаването им.
 
 
Запознат съм с общите условия и ги приемам.

Дестинации

Всички дестинации